Zararı 230 milyon euroya dayanan Benetton, mağaza kapatacak

Benetton Markasının Yeniden Yapılanma Süreci

İtalyan markası Benetton, renkli ve özgün tasarımlarıyla tanınan bir markadır. Luciano Benetton tarafından 1965 yılında kurulan şirket, giyim, ayakkabı, çanta ve aksesuar gibi ürünler sunmaktadır. Ancak, küresel rekabetin artmasıyla şirket zor günler geçirmektedir.

Yeni CEO Claudio Sforza Göreve Başladı

Benetton markası, bu zorlu dönemi aşmak için temmuz ayında yeni bir CEO atadı. Claudio Sforza, Venedikli şirketin başına geçerek şirketin yeniden yapılanma sürecine liderlik etmeye başladı.

Hedefe Ulaşmak İçin Mağaza Kapatma Planları

Claudio Sforza’nın stratejisi, bir yıl içinde şirketin zararını 230 milyon eurodan 110 milyon euroya düşürmek üzerine odaklanmıştır. Şirketin başabaş noktasına 2026 yılında ulaşması planlanmaktadır. Bu hedefe ulaşabilmek için 500 mağazanın kapatılması düşünülmektedir.

Yeniden Yapılandırma Planları Devam Ediyor

Claudio Sforza, tekstil sendikalarıyla bir araya gelerek şirketin yeniden yapılandırma planlarını görüşmektedir. Şirketin cirosunda yaşanan düşüşün nedenleri arasında pazarın daralması ve mağaza ağındaki azalma yer almaktadır. CEO’nun alacağı diğer önlemler arasında koleksiyonların teslim sürelerinin kısaltılması ve üretimde yapılan değişiklikler de bulunmaktadır.

Başabaş noktasına ulaşma hedefi doğrultusunda atılan adımlarla Benetton markası yoluna emin adımlarla devam ediyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir